Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2006 12:00 - Експерти по марките изследват кризата на идентичността на ЕС
Автор: angel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1232 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.05.2006 12:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Човекът, нает да помогне на Европейския съюз да поправи обществения си облик след болезненото отхвърляне на Европейската конституция сравни блока от 25 страни членки с Ал - Кайда.   Саймън Анхолт, английски консултант по марките, работил с Майкрософт, Юниливър и Кока Кола, председателства работна група по европейска идентичност. Неговите наблюдения, основаващи се на работата му с други групи държави показват трудностите за промяна на мултинационална марка в сравнение с такава, намираща се в една държава. Той казва: “Първите ми впечатления са, че Европейският съюз по- скоро представлява модел , подобен на Ал- Кайда, с отделни клетки, които се мотивират взаимно, но с липса на контролен център, отколкото централизирана организация като при Сталин.”   Ръководителите на 25-те страни членки призоваха за период на размисъл след провала на референдумите във Франция и Холандия. Този период трябваше да завърши в края на следващия месец (заедно с австрийското председателство и в началото на финландското), но е твърде вероятно да продължи поради липсата на единно мнение относно бъдещето на конституцията.   Водещи европейски политици, като вътрешния министър на Франция Никола Саркози предложиха преименуване на Конституцията в нещо по- малко грандиозно и същевременно по- малко заплашително, например на “институционален договор”.   Във връзка със своята задача, господин Анхолт посочи: “Това е най- голямото предизвикателство пред брандинга след Негерия и САЩ”. В същото време той посочи, че промяната на една мярка изисква конкретни действия, защото “обикновено получаваш репутацията, която заслужаваш”.   В рамките на Комисията е широко разпространено схващането, че изграждането на регионална идентичност не може да се извършва пред националните столици. “ЕС има марка, но тя се конкурира с други останали 25 марки” твърди Ролф Аненберг, началник на кабинета на Маргот Валстрьом (заместник председател на Комисията, отговаряща за административните въпроси). “Много рядко се случва тези марки да бъдат използвани като едно цяло. Единственият случай ЕС да се състезава като един отбор срещу САЩ е Райдър къп” (отборен турнир по голф между играчи на САЩ и ЕС, провеждащо се от няколко състезания по двойки от всеки отбор - последните две издания се печелят от европейците).   Според господин Аненберг ЕС е изгубил привлекателността си на източник за обединение в раздиран от войни континент. “Днес това не значи нищо за младите”.   Госпожа Валстрьом наскоро даде началото на т.нар “План Д” (Д като демокрация), в чиято основа стои събирането на ЕС с 450 милионното население на съюза чрез интернет чатове, ангажиране на националните парламенти и използването на “посланици” от средите на спорта и изкуството.   Критиците на начинанието са многобройни: “Не може да достигнеш до гражданина от стола си в Брюксел”, казва Джон Уайлс, консултант в G-Plus Европа, работил върху кампанията за популяризиране на Еврото. “Всичко зависи твърде много от националните политици.”

За официалния блог на Маргот Валстрьом - кликни тук
Предупреждение: заредете се с достатъчно количество енергийни напитки, преди да кликнете :)

УТОЧНЕНИЕ: Вчера, на 2 май Комисията официално отрече да е създавала подобна работна група. Но ние знаем, че където има дим, има и огън... :)


Тагове:   марките,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: angel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 420372
Постинги: 85
Коментари: 199
Гласове: 4870
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930