Постинг
02.11.2006 13:38 -
Музеите Гугенхайм - визия от бъдещето
Автор: angel
Категория: Изкуство
Прочетен: 11475 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 02.11.2006 14:03
Прочетен: 11475 Коментари: 1 Гласове:
0
Последна промяна: 02.11.2006 14:03
Какво е “Гугенхайм”?
“Гугенхайм” е кодова дума за изкуството и архитектурата, идеалното сечение между бизнеса и арт средите, притегателен пункт за туристи и оазис в града. По- щастливите от нас евентуално са виждали бялото видение на архитекта Frank Lloyd Wright в Ню Йорк. Музеят носи името на Solomon R. Guggenheim, а през 1997 идеята на неговата фондация отвежда Frank O. Gehry в Билбао, където флиртът на богатия господин и неговата любима два втори плод. Колекцията на медния магнат и привлечените експозиции бледнеят пред славата на неговите сгради, повод за посещение не е самата изложба, а обвивката й. Освен център за излагане на изкуство, Гугенхайм е и марка, която продава. Изложбите в нея включват дори мотоциклети и колекция костюми от Джорджо Армани.
Първият от музеите на Гугенхайм е отворен през 1939 г. под наименованието "Музей на абстрактното изкуство" в автомобилен шоурум в Манхатън. На този терен обаче модерното изкуство дефилира трудно и скоро започва строежа на "храма на духа"- сградата на настоящия музей Solomon R. Guggenheim. Цитатът идва от съоснователката на фондацията, Хила фон Ребей.
Експанзията на бизнес начинанието започва през 90-те години на миналия век. Пътешествието в страната на Баските води до Берлин, където в една от залите на Дойче банк се обособява пространство, наподобяващо галерия. Но никой не е чувал за “Дойче Гугенхайм”, нали? :)
Въпреки чисто финансовата криза от края на 90-те и началото на ХХІ век, породена от прекалено бързата експанзия на предишния изпълнителен директор с цел комерсиализация, след поетапно концентриране на експозициите, музеите отново се превръщат в обект на посещение. В старите си домове се завръщат стъпките накриво в Лас Вегас (в една от залите на “Венецианския” хотел), или дори паралелния музей в Ню Йорк в SoHo.
Към настоящия момент съществуват пет музея с името на марката- в Ню Йорк, Венеция (в Италия, изложбата на личната колекция от произведения на изкуството на лелята на Гугенхайм Пеги), Билбао, Лас Вегас и Берлин. И концентрацията помага всичко, което се прави между стените, да бъде оценено по достойнство. Подготвителните работи по бъдещи проекти на екзотични места обаче текат с пълна сила, поне на хартия. Гугенхайм продава, дори когато става дума за неосъществими проекти.
Но нека ви оставя да прецените сами, доколко дизайнът е смел и доколко консервативен. И ако имате път към някой от музеите, да снимате. Ще се радвам да споделите снимките с мен :)
“Гугенхайм” е кодова дума за изкуството и архитектурата, идеалното сечение между бизнеса и арт средите, притегателен пункт за туристи и оазис в града. По- щастливите от нас евентуално са виждали бялото видение на архитекта Frank Lloyd Wright в Ню Йорк. Музеят носи името на Solomon R. Guggenheim, а през 1997 идеята на неговата фондация отвежда Frank O. Gehry в Билбао, където флиртът на богатия господин и неговата любима два втори плод. Колекцията на медния магнат и привлечените експозиции бледнеят пред славата на неговите сгради, повод за посещение не е самата изложба, а обвивката й. Освен център за излагане на изкуство, Гугенхайм е и марка, която продава. Изложбите в нея включват дори мотоциклети и колекция костюми от Джорджо Армани.
Първият от музеите на Гугенхайм е отворен през 1939 г. под наименованието "Музей на абстрактното изкуство" в автомобилен шоурум в Манхатън. На този терен обаче модерното изкуство дефилира трудно и скоро започва строежа на "храма на духа"- сградата на настоящия музей Solomon R. Guggenheim. Цитатът идва от съоснователката на фондацията, Хила фон Ребей.
Експанзията на бизнес начинанието започва през 90-те години на миналия век. Пътешествието в страната на Баските води до Берлин, където в една от залите на Дойче банк се обособява пространство, наподобяващо галерия. Но никой не е чувал за “Дойче Гугенхайм”, нали? :)
Въпреки чисто финансовата криза от края на 90-те и началото на ХХІ век, породена от прекалено бързата експанзия на предишния изпълнителен директор с цел комерсиализация, след поетапно концентриране на експозициите, музеите отново се превръщат в обект на посещение. В старите си домове се завръщат стъпките накриво в Лас Вегас (в една от залите на “Венецианския” хотел), или дори паралелния музей в Ню Йорк в SoHo.
Към настоящия момент съществуват пет музея с името на марката- в Ню Йорк, Венеция (в Италия, изложбата на личната колекция от произведения на изкуството на лелята на Гугенхайм Пеги), Билбао, Лас Вегас и Берлин. И концентрацията помага всичко, което се прави между стените, да бъде оценено по достойнство. Подготвителните работи по бъдещи проекти на екзотични места обаче текат с пълна сила, поне на хартия. Гугенхайм продава, дори когато става дума за неосъществими проекти.
Но нека ви оставя да прецените сами, доколко дизайнът е смел и доколко консервативен. И ако имате път към някой от музеите, да снимате. Ще се радвам да споделите снимките с мен :)
Билбао, в строеж |
|
Гуадалахара (алтернативен проект) |
|
Гуадалахара отвън (проект) |
|
Гуадалахара (алтернативен проект) |
|
Ню Йорк, Ню Йорк |
|
Гуадалахара (проект) |
|
Сингапур |
|
Билбао, завършен |
По пижами в Нощта на галериите и музеите
НОЩ НА МУЗЕИТЕ И ГАЛЕРИИТЕ В ПЛОВДИВ
Музеите на храна по света
НОЩ НА МУЗЕИТЕ И ГАЛЕРИИТЕ В ПЛОВДИВ
Музеите на храна по света
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 4880
Блогрол